آدرس:
مشهد - بلوار کوثر - کارخانه نوآوری
تلفن:
۰۹۱۵ ۷۷۹ ۷۳۱۵
مشهد - بلوار کوثر - کارخانه نوآوری
۰۹۱۵ ۷۷۹ ۷۳۱۵
افزودن دیتاساینس یا همان علم داده به کسب و کارهای تجاری شما می تواند تفاوت قابل توجهی در بهره وری، تصمیم گیری و توسعه محصول ایجاد کند. یک دیتاساینتیست یا همان دانشمند داده می تواند به خودکار سازی عملیات های زمان بر در کسب و کار به شما کمک کند. از جمله مزایای کلیدی دانشمند داده در شرکت ها و سازمان ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.
شرکت ها می توانند از داده ها و روش های تحلیل ریسک برای اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه استفاده کنند. جمع آوری دیتا، تجزیه و تحلیل داده ها در داخل شرکت می تواند با ارائه شواهد عینی و نمودارهای بصری در جهت هدایت انتخاب های دشوار به مدیران ارشد راهنمایی و کمک کند.
علم داده به کسب و کارها کمک می کند تا عملکرد منابع سخت افزاری و نرم افزاری خصوصا نیروی انسانی در دسترس را بصورت تصویری ارائه داده و میزان کارایی هر کدام را بطور جداگانه بسنجد و تصمیم گیری در استفاده از منابع را آسان تر کند. اندازه گیری بهره وری و کارایی می تواند شرکت را جهت ورود به مرحله رشد و تحمل بار بیشتر کمک کند.
شرکت شما می تواند با استفاده از علم داده به تولید گزارشات مالی، تجزیه و تحلیل روندهای اقتصادی و پیش بینی آن بپردازد و در امور مرتبط به بودجه مالی و هزینه ها بتواند تصمیمات آگاهانه بگیرد. این امکان تولید درآمد کاملا بهینه را با استفاده از داده ها فراهم می کند.
تحلیل بازخورد محصولات در بازار و جمع آوری نظر مشتریان و دسته بندی مشتریان متناسب با هر کالا می تواند به توسعه محصول و بهتر شدن بازار فروش کمک کند.
علم داده می تواند امنیت کسب و کار را افزایش دهد. محافظت از اطلاعات حساس، تشخیص تقلب بر اساس رفتار معمول یک کاربر با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین، ردیابی عملیات محل کار و سنجش فعالیتهای محیط کار نیز از جمله کاربردهای علم داده در بازاریابی و فروش است.
تحلیل کلان داده های شرکت جهت پیش بینی عملیات های مورد نظر و راه اندازی کمپین های فروش و بررسی روندهای مختلف بازار از جمله کاربردهای علم داده در کسب و کارهاست.
جمع آوری داده هایی در مورد مشتریان می تواند در جذب بازار هدف و تطبیق تجربه و نیاز مشتریان می تواند ارزشمند باشد. داده های مشتریان می تواند عادات خرید و ویژگیهای علاقه مندی و ناپسندی ها را ازمیان سایر داده های معنادار نشان دهند در این حالت یک شرکت می تواند داده های مشتری را به روش های مختلف جمع آوری کند و از آن در جهت بهبود ارتباط با مشتری و بالابردن سطح کیفی و کمی خرید کمک کند.