آدرس:

مشهد - بلوار کوثر - کارخانه نوآوری

تلفن:

۰۹۱۵ ۷۷۹ ۷۳۱۵

سیستم های توصیه کننده (recommender system)

سیستم های توصیه کننده (recommender system)

سیستم توصیه گر چیست؟

سیستم های توصیه گر(Recommender systems) ، نوعی سیستم یادگیری ماشین در هوش مصنوعی است که می تواند بطور خودکار به کاربران پیشنهادات محصولات و خدمات مختلف ارائه دهد . این سیستم با بررسی تاریخچه فعالیت های کاربر و با توجه به سبک مورد علاقه و نیاز کاربر، بهترین گزینه های پیشنهادی را به کاربران ارائه می دهد. سیستم‌های توصیه گر برای درک ترجیحات، تصمیمات قبلی و ویژگی‌های افراد و محصولات، با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌ شده در مورد تعاملات آنها آموزش می بینند. این موارد شامل نمایش‌ها، کلیک‌ها، لایک‌ها و خریدها می‌شود.

 

چگونه سیستم توصیه گر به بازاریابی و فروش بهتر کمک می کند؟

به دلیل توانایی سیستم های توصیه گر در پیش بینی علایق و خواسته های مصرف کننده، حتی در سطح بسیار شخصی، سیستم های توصیه گر، مورد توجه ارائه دهندگان محتوا و محصول هستند. آنها می توانند مصرف کنندگان را تقریباً به هر محصول یا خدماتی که به آنها علاقه دارند سوق دهند، از کتاب گرفته تا ویدیو تا سلامت و پوشاک که این باعث جلب رضایت مشتری، بهبود تجربه خرید و حفظ مشتری وفادار شده و در نتیجه با عث رشد درآمد و  نیز رشد نرخ بازگشت سرمایه(ROI) می گردد.

 

 

چرا سایت های فروشگاهی به سیستم های توصیه گر نیاز دارند؟

در طول همه گیری COVID-19 فضای کسب و کارها دستخوش تغییرات بسیاری شد. بسیاری از خرده فروشان، کسب و کار خود را دیجیتالی کردند و فرهنگ کسب و کار خود را نیز تغییر دادند تا با شرایط جدید و همیشه در حال تغییر سازگار شوند. این تغییرات نشان می دهد که سلیقه جامعه به سمت خریدهای آنلاین و بدون ارتباط فیزیکی در حال شکل گرفتن است و روز به روز افزایش نیز می یابد. سایتهای فروشگاهی می توانند با اضافه کردن سیستم توصیه گر به سایت خود، درک بهتری از رفتار مشتریان داشته باشند و با آنالیز خریدهای سابق هر مشتری، استراتژی کمپین های فروش را شخصی سازی(Personalization) کنند و در نتیجه حاشیه سود بالاتری را بدست آورند. بطور مثال شرکت مکنزی به عنوان شرکتی بین المللی در مشاوره کسب و کارها معتقد است که ۳۵ درصد از خریدهای آمازون و ۷۰ درصد از خریدهای نتفلیکس، توسط سیستم های توصیه گر آنها انجام می شود.


آخرین مقالات

مدل های زبانی بزرگ

مدل های زبانی بزرگ

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی


دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها

مدل های زبانی بزرگ

مدل های زبانی بزرگ

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی