آدرس:

مشهد - بلوار کوثر - کارخانه نوآوری

تلفن:

۰۹۱۵ ۷۷۹ ۷۳۱۵

علم داده در کسب و کار

علم داده در کسب و کار

 

این روزها نقش داده و اثربخشی آن در زندگی، بر هیچ کس پوشیده نیست. فرار از دنیای داده ها غیرقابل انکار است پس لازم است تا همه مشاغل و کسب و کارها خود را به مهارت علم داده مجهز کنند. ثبت درست اطلاعات در اپلیکیشن ها و سامانه ها، می تواند برای رشد و توسعه زندگی سالم، اطلاعات ارزشمندی در اختیار انسانها قرار دهد. به فرایند کسب دانش و اطلاعات از دیتا، علم داده می گویند. علم داده به ما کمک می کند تا مسیر طی شده در یک فرایند را بررسی و بر اساس آن حالات ممکن در آینده را پیش بینی کند. در زیر به نمونه هایی از کاربرد علم داده در مشاغل مختلف اشاره می کنیم.

علم داده در ورزش: تجزیه و تحلیل داده های ورزشی اعم از بررسی میزان کالری مصرفی، سطح تمرینات ورزشی ورزشکار، بررسی سطح تمرینات رقبا ، بررسی سبک تغذیه و تناسب آن با تمرینات ورزشکار می تواند به برنامه ریزی بهتر کمک کند.

 

 

علم داده در مارکتینگ: امروزه بازاریابی مبتنی بر داده نقش مهمی در رشد کسب وکارها دارد. تجزیه و تحلیل رفتار مشتری، آنالیز احساسات، تقسیم بندی مشتریان به گروه های با سلایق مشترک یا با پرسونای خاص می تواند نقش موثری در رشد و پیشرفت برند داشته باشد.

 

علم داده در حرفه روزنامه نگاری: ژورنالیزم داده محور عنوان تخصص جدیدی است که امروزه از آنالیز دیتا تا تجسم و داستان سرایی بر مبنای آن را تحت الشعاع قرار می دهد.ارزیابی عملکرد روزنامه نگاران و مقالات از طریق رتبه بندی لایک ها و میزان اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی از جمله کاربردهای علم داده در روزنامه نگاری است.

 

 

علم داده در تحلیل شبکه های اجتماعی: رشد سریع شبکه های اجتماعی و توسعه فعالیتهای فردی و مشاغل در این شبکه ها، محیطی را برای انتشار گسترده اطلاعات فراهم کرده است. جهت مدیریت بهتر شبکه های اجتماعی و نیز پیشگیری از تخلفات و جرایم می توان از تکنیک های علم داده بهره برد.

 

 

علم داده در پزشکی: بررسی داده های بیمارستانی و گزارشات شرح حال بیمار می تواند به تشخیص سریع و دقیق بیماری کمک کند. همچنین آنالیز تحقیقات دارویی، جهت کشف داروی بیماریهای سخت درمان مانند سرطان و یا بیماری های پاندمیک می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

علم داده در معاملات املاک: بررسی میزان و علل رشد در خرید و فروش املاک و مستغلات در یک منطقه خاص، آنالیز میزان تقاضای ملک بر اساس گروه های مختلف اجتماعی و سطح درآمدشان، بررسی تاثیر تورم بر قیمت و میزان رشد معاملات و نیز پیش بینی رشد قیمت ها و میزان معاملات از جمله کاربردهای علم داده در معاملات املاک می باشد.

 


آخرین مقالات

مدل های زبانی بزرگ

مدل های زبانی بزرگ

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی


دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها

مدل های زبانی بزرگ

مدل های زبانی بزرگ

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی