آدرس:

مشهد - بلوار کوثر - کارخانه نوآوری

تلفن:

۰۹۱۵ ۷۷۹ ۷۳۱۵

چرا پایتون بهترین زبان برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ است؟

چرا پایتون بهترین زبان برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ است؟

چه چیزی پایتون را بهترین زبان برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ کرده است؟

۱- سادگی و سازگاری زبان پایتون

زبان پایتون کدهای مختصر با خوانایی بالایی ارائه میکند. در حالی که الگوریتم‌های پیچیده و عملیات های چندمنظوره پشت یادگیری ماشین و هوش مصنوعی قرار دارند، سادگی پایتون ( Python ) به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا سیستم‌های قابل اعتماد بنویسند و به این شکل توسعه دهندگان تمام تلاش خود را برای حل یک مشکل ML به جای تمرکز بر ضعف های فنی زبان به کار می گیرند.

علاوه بر اینها زبان پایتون برای یادگیری بسیار آسان است و درک کدهای پایتون برای انسان بسیار راحت است که همین ها باعث میشوند که ساخت model های هوش مصنوعی نیز آسانتر شود.

بسیاری از برنامه نویسان اعتقاد دارند که زبان پایتون نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی شهودی تر است ، مورد بعدی وجود فریمورک ها ، کتابخانه ها و افزونه های فراوان است که باعث میشود اجرای عملیات مختلف را آسانتر میکنند.

از آنجایی که زبان پایتون یک زبان چندمنظوره هست میتواند قسمت های مختلف و پیچیده ی ماشین لرنینگ را با استفاده از آن پیاده سازی کرد و با سرعت بیشتری نمونه های اولیه جهت تست و آزمایش بسازید.

۲- وجود کتابخانه ها و فریمورک فراوان

پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ML شاید سخت و پیچیده باشد و به زمان زیادی نیاز داشته باشد.داشتن یک محیط کاملاً ساختاریافته و تست شده در اینجا حیاتی است تا توسعه دهندگان بتوانند بهترین راه حل های کدنویسی را ارائه دهند.

برای کاهش زمان توسعه، برنامه نویسان به تعدادی از فریمورکها و کتابخانه های موجود در پایتون روی می آورند ، کتابخانه ها در واقع مجموعه ای از کدهایی هستند که قبلا توسط دیگر برنامه نویسان نوشته شده اند تا کار برنامه نویس ها در آینده را راحت کنند و اینجا مسائل پیچیده میتواند با یک کتابخانه قابل انجام باشد ، زبان پایتون نیز غنی از کتابخانه ها مورد نیاز برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ است که در زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

  1. Keras – tensorflow –  Scikit-learn برای ماشین لرنینگ
  2. NumPy برای تحلیل داده ها و محاسبات علمی با پرفرمنس بالا
  3. SciPy برای محاسبات پیشرفته
  4. Pandas برای تجزیه و تحلیل داده های همه منظوره
  5. Seaborn برای تجسم داده ها

کتابخانه ی scikit-learn دارای الگوریتم‌های مختلف دسته بندی ( classification ) ، رگرسیون و خوشه‌بندی ( regression ) ، همچنین شامل ماشین های vector ، جنگل های تصادفی ، تقویت گرادیان ، خوشه بندی کی و خوشه بندی DBSCAN است و با کتابخانه های تحلیلی و علمی پایتون مثل NumPy و SciPy سازگار است و برای کار با بهینه شده است.

با همه اینها توسعه ی یک پروژه با پایتون بسیار راحت تر است ، تیم توسعه دهنده دیگر نیاز نیست اصطلاحا چرخ را دوباره اختراع کند کافیست آنرا استفاده کند تا به اهداف خود برسد.

۳- وابسته نبود به پلتفرم خاص

آزادی پلتفرم ( وابسته نبودن به پلتفرم خاص ) به یک زبان برنامه نویسی یا چارچوبی اشاره دارد که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا چیزهایی را که روی یک ماشین پیاده سازی میکنند بدون هیچ تغییری (یا تنها با حداقل تغییرات) روی ماشین دیگری نیز استفاده کنند.

یکی از دلایل محبوبیت پایتون ( Python ) این است که یک زبان مستقل از پلتفرم است. پایتون توسط پلتفرم های بسیاری از جمله لینوکس، ویندوز و macOS پشتیبانی می شود  ، کد نوشته شده به زبان پایتون را می توان برای ایجاد برنامه های اجرایی برای اکثر سیستم عامل های رایج استفاده کرد، به این معنی که نرم افزار پایتون را می توان به راحتی بدون مفسر پایتون ، در آن سیستم عامل ها استفاده کرد.

علاوه بر این، توسعه دهندگان معمولاً از سرویس های Google یا Amazon برای نیازهای محاسباتی خود استفاده می کنند ، به هر حال اغلب شما میتوانید شرکت ها یا افرادی پیدا کنند که از ماشین خود با واحد پردازشی گرافیکی قوی ( GPUs ) برای آموزش مدل های اختصاصی ML استفاده میکنند و استقلال پایتون از پلتفرم خاصی این کارها را بسیار آسانتر و ارزان تر کرده است.

 

 

۴- جامعه و محبوبیت عالی

در آماری که توسط استک اور فلو در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است زبان پایتون چهارمین زبان از نظر محبوبیت میباشد ، و محبوبیت پایتون به این معنی است که شما می توانید به راحتی یک شرکت برنامه نویسی با مهارت های لازم برای ساخت پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را پیدا کرده و استخدام کنید.

در همین آمار یعنی Survey 2020 میبینید که بیشترین استفاده از پایتون برای توسعه ی وب بوده است ، اما طبق چیزی که در تصویر زیر میبینید توسعه ی وب ۲۶٪ از استفاده ی پایتون در نظر گرفته شده در حالیکه ما اگر ماشین لرنینگ و دیتاساینس را ترکیب کنیم عدد آن ۲۷٪ میشود.

 

این یک واقعیت شناخته شده هست که در سرتاسر جهان جامعه ی هوش مصنوعی زبان پایتون گسترده شده است ، انجمن های بسیاری برای زبان پایتون در حوزه ی هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ جهت تبادل اطلاعات و پرسش پاسخ ایجاد شده است.

برای هر مشکلی که برای شما بوجود آمده است به احتمال زیادی قبلا یک تاپیک ایجاد شده و راه حل آن مشکل هم توسط اعضای این انجمن ها داده شده است. شما میتوانید از مشاوره ی افراد انجمن های برنامه نویسی کمک بگیرید. کافیست انجمن های پایتون را پیدا کنید و در آنها فعالیت خود را شروع کنید که یکی از مزیت های زبان پایتون همین جامعه ی بزرگ آن است که هیچ مشکلی بی پاسخ نمی ماند.

 


آخرین مقالات

مدل های زبانی بزرگ

مدل های زبانی بزرگ

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی


دسته بندی مقالات


آخرین پروژه ها

مدل های زبانی بزرگ

مدل های زبانی بزرگ

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی

استارتر دیتا ساینس و هوش مصنوعی